Coraz więcej placówek muzealnych, galerii, wystaw poszukuje możliwości lepszego dotarcia do miłośników i odbiorców sztuki. Patrząc na ciągłe, ogromne zainteresowanie multimedialną ofertą Muzeum Powstania Warszawskiego, muzealnicy widzą konieczność wprowadzenia techniki, multimediów do swoich sal. Kończą się powoli czasy statecznych ekspozycji i kontemplowania sztuki w ciszy i skupieniu. Zwiedzającym nie wystarcza ławeczka przed unikatowym dziełem malarskim zawieszonym na ścianie. Zwiedzający lubią, gdy w parze ze sztuką idzie dynamika, ruch, dźwięk. W odpowiedzi na multimedialne zapotrzebowanie, powstają firmy, które zajmują się nowoczesną aranżacją zabytków, muzeów i innych placówek, które chcą coś zwiedzającym zaprezentować. Pierwszym krokiem jest opracowanie scenariusza zwiedzania i scenografii. Potem trzeba stworzyć multimedia – filmy, animacje, specjalne efekty, inscenizacje, np. historyczne, muzykę, gry, aplikacje interaktywne. Kolejnym krokiem jest montaż urządzeń technicznych. Wykonanie scenografii to ostatni etap. Pozostaje tylko reklama, materiały promocyjne i oczekiwanie na zwiedzających, którzy z pewnością nie zawiodą.

Comments are closed.

  • Szybkie czytanie
    Choć komputery, konsole gier i inne wytwory współczesnej nauki w służbie rozrywki człowieka sprawiły, że czytelnictwo książek (w porównaniu chociażby ze stanem sprzed dwóch dekad) znacząco spadło, to nadal duża …
  • Jak ludzkość wykorzystuje multimedia?
    Elektronika i multimedia to dziedziny, które w bardzo krótkim czasie zdominowały współczesny świat uzależniając od siebie ludzkość niemal całego świata. Na co dzień korzystamy z dobrodziejstw elektroniki, a multimedia służą …