Coraz więcej placówek muzealnych, galerii, wystaw poszukuje możliwości lepszego dotarcia do miłośników i odbiorców sztuki. Patrząc na ciągłe, ogromne zainteresowanie multimedialną ofertą Muzeum Powstania Warszawskiego, muzealnicy widzą konieczność wprowadzenia techniki, multimediów do swoich sal. Kończą się powoli czasy statecznych ekspozycji i kontemplowania sztuki w ciszy i skupieniu. Zwiedzającym nie wystarcza ławeczka przed unikatowym dziełem malarskim zawieszonym na ścianie. Zwiedzający lubią, gdy w parze ze sztuką idzie dynamika, ruch, dźwięk. W odpowiedzi na multimedialne zapotrzebowanie, powstają firmy, które zajmują się nowoczesną aranżacją zabytków, muzeów i innych placówek, które chcą coś zwiedzającym zaprezentować. Pierwszym krokiem jest opracowanie scenariusza zwiedzania i scenografii. Potem trzeba stworzyć multimedia – filmy, animacje, specjalne efekty, inscenizacje, np. historyczne, muzykę, gry, aplikacje interaktywne. Kolejnym krokiem jest montaż urządzeń technicznych. Wykonanie scenografii to ostatni etap. Pozostaje tylko reklama, materiały promocyjne i oczekiwanie na zwiedzających, którzy z pewnością nie zawiodą.

Comments are closed.

  • Drukarki kart plastikowychDrukarki kart plastikowych
    Drukowanie kiedyś i dzisiaj. Druk to bezapelacyjnie jeden z najważniejszych wynalazków naszej cywilizacji, albowiem bez niego współczesny świat byłby zdecydowanie uboższy. Pierwsze pojedyncze ruchome czcionki miały swoje zastosowanie już w …
  • Korzystanie z nowoczesnych funkcji telefonów komórkowychKorzystanie z nowoczesnych funkcji telefonów komórkowych
    Telefony komórkowe już dawno przestały być jedynie urządzeniami, jakie służą nam do prowadzenia rozmów. W coraz większym stopniu są to urządzenia elektroniczne, które są wielofunkcyjne. Możemy za ich pośrednictwem korzystać …