Coraz więcej placówek muzealnych, galerii, wystaw poszukuje możliwości lepszego dotarcia do miłośników i odbiorców sztuki. Patrząc na ciągłe, ogromne zainteresowanie multimedialną ofertą Muzeum Powstania Warszawskiego, muzealnicy widzą konieczność wprowadzenia techniki, multimediów do swoich sal. Kończą się powoli czasy statecznych ekspozycji i kontemplowania sztuki w ciszy i skupieniu. Zwiedzającym nie wystarcza ławeczka przed unikatowym dziełem malarskim zawieszonym na ścianie. Zwiedzający lubią, gdy w parze ze sztuką idzie dynamika, ruch, dźwięk. W odpowiedzi na multimedialne zapotrzebowanie, powstają firmy, które zajmują się nowoczesną aranżacją zabytków, muzeów i innych placówek, które chcą coś zwiedzającym zaprezentować. Pierwszym krokiem jest opracowanie scenariusza zwiedzania i scenografii. Potem trzeba stworzyć multimedia – filmy, animacje, specjalne efekty, inscenizacje, np. historyczne, muzykę, gry, aplikacje interaktywne. Kolejnym krokiem jest montaż urządzeń technicznych. Wykonanie scenografii to ostatni etap. Pozostaje tylko reklama, materiały promocyjne i oczekiwanie na zwiedzających, którzy z pewnością nie zawiodą.

Comments are closed.

  • Informatyk na studiach
    W dobie kryzysu ekonomicznego bardzo ważną odgrywa wykształcenie. Wraz ze spadającymi gospodarkami rośnie bezrobocie, prawie na całym świecie. Nawet w strefie euro można znaleźć kraje gdzie jego stopa sięga ponad …
  • Zastosowanie tranzystorów
    Do grona najważniejszych urządzeń, jakie wynalazła elektronika zaliczane są bez wątpienia tranzystory. Zastąpiły one mało praktyczne i niewygodne w użyciu lampy elektronowe. Obecnie tranzystory są takimi elementami elektronicznymi, które znajdują …