Ciężkie czasy przychodzą dla operatorów telekomunikacyjnych. Telefony stacjonarne zaczynają szybko znikać z rynku na rzecz telefonów komórkowych. Dlaczego? Prosta odpowiedź – są mało opłacalne. Nie dość, że są droższe w utrzymaniu niż telefony komórkowe, to dodatkowo przywiązują człowieka do siedzenia w domu, nie są mobilne. Jedyny czynnik, dzięki któremu istnieją to Internet. Aby działał Internet potrzebna jest czynna linia telekomunikacyjna, którą udostępnia telefon stacjonarny. Mało opłaca się utrzymywać linię telefoniczną z własnej kieszeni, ponieważ wynosi tyle, co posiadanie telefonu stacjonarnego. Operatorzy starają się zapobiegać wycofaniu z rynku tych urządzeń oferując coraz to korzystniejsze warunki, jak na przykład nielimitowana liczba połączeń na telefony stacjonarne w kraju za darmo. Na pewno jest to kusząca propozycja, lecz mało kto jest zawsze dostępny pod słuchawką w domu. Jedyne miejsce, gdzie ten typ komunikacji się bardzo dobrze sprawdza to biura i inne miejsca pracy. Zwykle usytuowane są urządzenia, które pełnią podwójną rolę – telefonu i faksu, co jest niesamowicie komfortowe w biurze. Tutaj jest jedyna sytuacja, gdzie telefon stacjonarny odnajduje się perfekcyjnie w swojej roli i ma przewagę nad komórkami. Reszta sytuacji totalnie wyklucza używanie stacjonarnego ze względu na ograniczenia, jakie przysparza, szczególnie przywiązanie do niego. Ciągle powstają coraz to nowsze bezprzewodowe słuchawki, lecz zasięg ciągle jest niewidzialną smyczą.

Comments are closed.

  • Zaawansowane techniczne maszyny w fabrykachZaawansowane techniczne maszyny w fabrykach
    Koszty produkcji nie mogłyby spadać w takim tempie, jakie obecnie obserwujemy, jeśli nie moglibyśmy wykorzystywać możliwości jakie dają nam komputery, maszyny oraz roboty. Wykorzystanie takich urządzeń pozwala na wykonywanie wielu …
  • Najnowsze produkty i usługiNajnowsze produkty i usługi
    Jak przedstawić produkty lub usługi, które są nowe na rynku a chcemy, aby społeczeństwo o nich usłyszało? Dobrym pomysłem jest wykorzystanie do tego celu mediów. Oczywiście zależy, z jakie rodzaju …